Bryllup

Dato og tidspunkt aftales i god tid med kirkekontoret. Normalt foretages vielsen af den af sognets præster, der har den følgende søndags gudstjeneste. Man kan hos os vælge mellem følgende tidspunkter: kl. 13.00, kl. 14.30 og kl. 16.00.

Før brylluppet udfylder brudeparret en ”ægteskabserklæring” som kan hentes på borger.dk. Når kommunen har konstateret at ægteskabsbetingelserne er opfyldt udsteder kommunen er prøvelsesattest. Prøvelsesattesten må ikke være mere end fire måneder gammel, når brylluppet holdes. Endvidere skal kirkekontoret have navne og adresse på de to vidner til brylluppet som brudeparret vælger.

Hvis man som brudepar ønsker navneændring på bryllupsdagen sker det via borger.dk.

Der aftales et møde med præsten der skal forestå vielsen. På det møde skal I bl.a. aftale salmerne ved vielsen og gennemgå ritualet.

Hent din ægteskabserklæring her
Ansøg om navneændring